Etički kodeks

Poslovna etika podrazumijeva primjenu etičkih načela u poslovnim odnosima i aktivnostima te temeljne vrijednosti i pravila individualnog, organizacijskog i društvenog ponašanja u poslovnom okruženju. Odnosi se na pitanja povezana s društvenom i moralnom odgovornošću gospodarstva i ljudi koji donose odluke u poslovnom svijetu. Osnovni načini institucionaliziranja poslovne etike uključuju postavljanje i kontrolu primjene etičkih standarda, uspostavu Etičkog kodeksa te imenovanje Etičkog povjerenstva u trgovačkom društvu.
Etičke vrijednosti i etička načela za trgovačka društva određena su Etičkim kodeksom. Prema tom kodeksu, etičke vrijednosti predstavljaju koncept ili pojmove o onome što je važno i što treba voditi odluke određenih društava, kao i odluke pri obavljanju njihovih zadaća. Etička načela predstavljaju smjernice kako te vrijednosti treba provoditi u praksi i što se smatra primjerenim ponašanjem.

Etičkim kodeksom GRADSKE PLINARE ZAGREB d.o.o. (dalje: Društvo) određuju se moralna načela i pravila vezana za rad zaposlenika, kao i fizičkih i pravnih osoba povezanih s Društvom u zajedničkom nastupu prema korisnicima sustava. Također se utvrđuju osnovna etička pravila ponašanja svih zaposlenika u Društvu, s ciljem utvrđivanja i promoviranja temeljnih etičkih vrijednosti u poslovnim odnosima te postupanja u slučaju njihovih povreda. Uz sankcije za eventualnu nezakonitost u poslovanju, koje su propisane pravnim odredbama, Etičkim kodeksom se propisuje netoleriranje kršenja utvrđenih načela i pravila.

Temeljna načela koja se promoviraju ovim Etičkim kodeksom su sljedeća:
  • pravičnost, poštenje, savjesnost
  • povjerenje i kolegijalnost
  • zakonitost i stručnost u radu
  • timski rad i profesionalna komunikacija
  • uvažavanje potreba korisnika usluga
  • izbjegavanje i prevencija sukoba interesa
  • odgovorno upravljanje imovinom, poslovnim financijama i postupkom javne nabave
  • povjerljivost osobnih podataka i informacija o poslovanju
  • pristup "nulte tolerancije" prema korupciji
 
U nastojanju da ispuni prioritetne obveze distribucije uz pozitivno ekonomsko poslovanje, Društvo je dužno voditi računa o poduzetničkom duhu i sposobnostima vodstva prema načelu zdravog i mudrog upravljanja te načelu dobrog i savjesnog gospodarenja. Obveza je održavati visoke standarde u obavljanju poslova, težeći poboljšanju kvalitete ponuđenih usluga.
Kako bi Društvo osiguralo poštovanje i primjenu navedenih vrijednosti i načela u svakodnevnom radu, potrebno je uspostaviti pravila i procedure, odnosno mehanizme ili praktične i poticajne alate koji im u tome mogu pomoći, tzv. etično rukovođenje, usklađeno sa standardima, propisima, pravilima i procedurama.

Za provedbu i praćenje ovog Etičkog kodeksa, direktor Društva imenuje Etičko povjerenstvo, koje daje tumačenje i provodi postupak utvrđivanja etičnog ponašanja radnika Društva sukladno odredbama Etičkog kodeksa, temeljem zaprimljenih pritužbi. Rad Etičkog povjerenstva uređen je posebnim internim aktom, Pravilnikom o radu Etičkog povjerenstva. Povjerenstvo čine tri člana.

Prijedlog za pokretanje prijave može pokrenuti bilo koja osoba, čak i ona koja nije neposredno oštećena, ako se oštećena strana tome ne protivi. Prijava se podnosi u pisanom obliku, u zatvorenoj omotnici s naznakom za Etičko povjerenstvo. Prijava mora biti u pisanom obliku, a anonimne prijave se, u pravilu, neće razmatrati.
S pomoću smjernica, pravila i procedura Društvo treba poslati jasnu poruku svim zaposlenicima da uvijek i u svim okolnostima moraju postupati etično, u skladu s vrijednostima i načelima iznesenim u Etičkom kodeksu.
Gradska plinara Zagreb d.o.o.
Radnička cesta 1, 10001 Zagreb
Tel: 01/ 6437 777
E-mail: info-gpz@plinara-zagreb.hr
Više